Englandsuppdateringar

Tjena!

Onsdag 6 mars, 14.46 i en taxi. Inte vilken skruttig taxi som helst heller, en merza som är fin som bara den. Jag känner mig som en kändis. 

Här ska jag nu åka i de kommande två timmarna. Jag ska till Gatwick för att sedan ikväll flyga till Sverige. Imorgonbitti ska jag till den turkiska ambassaden i Stockholm och kl 15 börjar resan tillbaka, känns helt galet. Jag har försökt att lösa det på annat sätt men då det tar 8-12 veckor för visumet att godkännas, från att jag varit på ambassaden, var jag tvungen att ta mig dit så fort som möjligt. Så here I am. 

Vi har nu haft 6 tuffa dagar i Wyboston och jobbat 9-23 varje dag. Men hittills har det faktiskt gått bättre än jag hade tänkt mig. Jag hänger med och har energi nästan hela tiden. Och jag tycker det är kul, fantastiska lärare som verkligen inspirerar och sprider motivation. De jobbar ju även de alla dessa timmar men de ser till att hela tiden vara laddade med energi att ge till oss. Och jag ÄLSKAR känslan av att lära mig grejer, tror det är det mest tillfredställande jag vet att på kvällen tänka hur mycket mer jag vet nu än när jag vaknade imorse. 

Vad som mer är otroligt skönt med att vara på den här externa kursen är att vi får boende och mat inkluderat. Jag slipper laga matlådor varje dag! Istället för att trött behöva lunka till affären och köpa mat och ställa sig och laga något snabbt kan jag nu bara gå in i en restaurang och få de serverat. Slippa tänka, slippa diska och slippa betala. Inte för att jag hade hunnit det alls under den här tiden men gud vad jag uppskattar det varje måltid. 

Idag började jag faktiskt ännu tidigare än 9, klockan 7.30 tränade jag att gå på styltor med en lärare. Det var kul och han blev imponerad, jag har ju en fördel med väldigt bra balans.

Efter det hade jag clownträning och sen var jag på mitt rum och packade, åt lunch innan jag under den sista lektionen jag hann sprang runt i alla klassrummen för att hinna se lite av alla eftermiddagens teman, de gick faktiskt ganska bra!

Fast jag egentligen tycker att hela den här Sverigetrippen känns jobbig ska jag nu försöka vända mina tankar och göra något bra av den. Jag är stolt över mig själv och har redan nu förberett ett schema för mig själv där jag har skrivit exakt vilka bussar jag ska ta, vilka tider jag ska vara var och beställt buss tillbaka till flygplatsen. Alltför att underlätta för mig själv och istället kunna se de hela som en liten utflykt. 

På schemat nu står i alla fall att försöka vila lite. Hoppas ni har det bra. 
Puss!

 

/L






Kom ihåg mig

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback