En vecka i London!

Hej på er igen!
 
Onsdagen den 20 februari kl 17.28. En vecka sen jag kom till England.
Den veckan har både känts snabb och långsam. 
 
Första dagen var en superlugn dag för mig. Det var alla hjärtans dag och jag firade den själv på stan, tog reda på var lokalen låg som vi sedan skulle repa i och hängde i solen. De är ju så varmt här, mellan 8-15 grader varje dag typ!
 
Jag hyr ett Air bnb här och delar rum med min föredetta klasskamrat Louise. Hennes pojkvän hade skrivit till mig i januari om att just denna kväll skulle han komma till Londin och överraska henne så när hon kom hem gjorde jag allt för att försöka få med henne till en bar men hon ville äta, chilla och sova men jag tjatade och tjatade och långt senare följde hon mycket riktigt med in till stan. Vi hann lagom beställa in varsin öl och så stod plötsligt Martin där. Och hon blev såså himla glad. Det var mysigt att se, även om jag kände mig som jordens ensamaste person just i det läget hehe. 
Men jag träffade en annan kompis istället och de gick på restaurang osv. 
 
På fredagen hade jag "costume fitting" och skulle åka down town för att prova alla mina kostymer till showerna. Det var bara att jag hade inte fattat hur långt bort det var och jag åkte tunnelbana förevigt kändes det som. Men tillsist kom jag fram, lite försent dock haha.
Sen provade jag kläder i 5 timmar. Helt sjukt och jag var helt slut efteråt. Men så mycket fina kläder alltså, det känns att detta är så proffsigt! Efter det åkte jag hem och jag hade egentligen tänkt att hitta på nått men jag somnade i sängen strax efter 8 haha. Skönt det för vad som komma skulle!
 
På lördagen började alltså utbildningen! Vi samlades inte förens 10 dock så det var skönt. Jag minns helt ärligt inte jättemycket av den första dagen, haha jag vet inte varför. Företaget presenterade sig i alla fall och sen började vi jobba direkt! 
Vi har totalt sex familjeshower att lära oss och var och en av dessa har sex dagar av repetion. Två dagar med sång, text och stämmor och fyra dagar koreografi varav den sista dagen är det uppvisning och skarpt läge. Utöver detta ska vi också lära oss barnshower som clownshow, och massor annat. Detta kommer vi göra på en annan kurs i en by utanför London om två veckor.
 
I alla fall första dagen var det alltså sång som gällde och likaså dagen efter. 
De tre dagarna efter det har vi startat kl 8, jag har gått hemifrån strax efter 7 eftersom jag har en rejäl promenad till replokalen. Men jag gillar det också, då kommer jag igång med både kropp och huvud. Inte för jag rent kroppsligt hade behövt det, när vi samlas kl 8 börjar vi med en rejäl uppvärmning med både kondition och styrka, så glad att jag tränat en del innan detta!
 
Jag har varit hemma runt 5 de senaste dagarna och då är det bara att sätta sig och plugga och göra matlådor. Så jag är ganska trött i huvudet, de är så mycket som är nytt. Men det är superkul och jag känner att jag lär mig massor!
 
Har egentligen mer saker jag vill berätta också men jag måste duscha och repa. Jag är ju ledig på fredag så jag tänkte jag skriver resten då!
 
Puss och kram!
/L
 
 
 
 





Kom ihåg mig

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback