Lugnet före stormen

Hej!

Det är måndagkväll och jag har haft min första skoldag på ett tag. Har haft höstlov och varit härifrån. Imorse när jag vaknade var jag så peppad på skolan, flög ur sängen. Haha så mycket gillar jag det jag gör. 

Lovet har varit bra. Det började med att jag for hem till Horn för att fira av min 50 åriga mamma ännu en gång, den här gången med en riktig brakarfest. Det blev kul, jag sjöng och showade lite och mamma såg nöjd ut, de var skönt.

Dagen efter blev en riktig dagen-efter-dag och mamma öppnade paket, vi åt rester och tårta som hade blivit över och så där. 

Annars har lovet varit rätt så lugnt. Jag har hängt mycket med Pelle och det har känts bra. Var en sväng på Astrid Lindgrens Världs höstmarken med småbarnen, mormor och mostrarna, det var riktigt mysigt. Hängt med Julia endel. Och såklart! Lollo och Maritns lilla bebis tittade äntligen ut i måndags också så jag och Pelle var där och välkomnade det lilla livet! Ätit mycket god mat. Jag och Pelle anordnade två middagar med sällskapsspel och mycket skratt.

I fredags åkte jag upp till Stockholm igen för att få lite tid i lägenheten. Gjorde ett statistjobb på fredagen som var roligt annars mest för att få tid att fullfölja mitt höstlovsmission att rensa garderoben, tid till att vara med mig själv och riktigt varva ner. För nu börjar det snart, från och med nästa vecka fram till jul kommer jag gå in i en häktisk period. Det är skola, nyårsrevy, lucia, dansföreställning och sånggigg som står på schemat. Men trotts detta känns det okej för den här gången är jag beredd. Jag har förberett mig genom både Gran Canaria och att vila ordentligt på lovet. Jag har lagat mängder av matlådor och veggiebiffar som ligger i kylen för att slippa låga massa tid på det. Jag har mentalt förberett mig och jag vet också när det tar slut, hur många veckor det handlar om. Så jag tror jag kommer att fixa det här! Och som alltid, det är ju bara roliga saker alltsammans. Så jag kommer tillbringa ännu mer tid på tåg framöver och det gäller att kunna slappna av där tror jag. Det blir en spännande period och jag ser fram emot att hugga tag i den! 

Något annat som jag kanske har nämt men som har gjort sig mer påtagligt för mig är hur behagligt det är att ha ett hem. Jag har under det senaste året tyckt att den känslan jag innan tyckt väldigt mycket om, att vara på språng, blivit en aning obehaglig och jag har längtat efter något att kalla hemma. Undrat var det egentligen är och hur det egentligen känns. Men nu! Nu känner jag mig verkligen hemma i Stockholm. Jag har haft en liten tes om att man måste uppleva alla årstider på ett ställle innan man kan kalla det ett hem, kanske stämde det? Nu är det i alla fall något i mig som inte känner sig lika rotlöst och jag mår bra när jag kommer både till Stockholm och till mina fina lägenhet, mitt alldeles egna hem. 

Imorgon ska Channas klass sjunga på John Scotts, en bar här i Stockholm och jag har fått möjligheten att köra till, det ska bli superkul! Hoppas verkligen att det går vägen!

Hoppas ni har det fint. 
KRAM
/L

Här kommer en glad bild på alla fina musikalarna, 1an och 2an!
 

 






Kom ihåg mig

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback