Midsommarfeelings

Hej!
 
Söndag kl 17.06 och jag sitter på en filt i solen. Det är ganska varmt men blåsigt. Idag har vi åkt från Borgholm till Böda, det var jag och Linnea. Alla andra åkte motsatt håll. 
 
För att ta det från var jag slutade sist - 
I fredags var det midsommar och jag gick upp ganska tidigt för att springa med Johannes. Vi sprang spåret och sen samlades vi hela granngänet för att tillsammans gå ner till campingområdet och göra kransar. Det var hur mycket folk som helst för att vara där och klä stången och det spelades Astrid Lindgren musik och bjöds på mjölk och bulle. Supermysigt. 
 
Efter chillade vi lite vid stugan. Runt ett drog jag och Lizette oss bortåt för vi skulle ha vårt första gigg tillsammans! Det var på järnåldersbyn Skäftekärr där vi skulle vara ansvariga för ringdansen. Det var spännande, det mest traditionella midsommarfirandet jag någonsin sett där alla hade folkdräkter och fem fioler spelade glatt. Det kom över 1000 personer och jag hörde på ryktesvägen att det är det största firandet på hela Öland. Men det gick jättebra, och efteråt fick vi hur mycket beröm som helst, både av arrangörerna och besökarna. 
Vi blev bokade redan nu för nästa år. haha. 
 
Här kommer lite bilder från det! Jag ska berätta mer för er om helgen lite senare, nu ska jag och Linnea springa iväg och träffa chefen! PUSS

/L
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 





Kom ihåg mig

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback