Gästblogg - Pelle

Hej på er

I måndags kväll tog Lovisa och jag bilen och begav oss till Sälen, Lindvallen. Vi lämnade Kinda kl 20 ungefär.

En något seg resa, som ändå gick lättare än förväntat, tog oss till min investrting i Vasabyn. Lägenheten som jag köpte i maj, var finare än förväntat. 

Hade bara sett bilder på en annan lägenhet, som är likadan, innan köpet. I alla fall så anlände vi vid 03.

 

Tisdagen spenderade vi med att löpa upp i närmsta skidbacke upp på fjället. Jobbigt men lättare än jag trodde. Vi utforskade Lindvallen, sälen och åt god mat. Lite Cava på det med.
En riktigt bra dag :)

Onsdagen ägnade vi åt vandring på Kungsleden. Vi packade matsäcken och började vandra. I början var det bara fina enkla stigar. Sen blev det blötare och blötare. Tillslut vandrade vi i någonting som mer liknade en bäck. Det var kul och totalt vandrade vi 1 mil. Nöjda åkte vi hem och piffade till oss för att sedan inta en favorit - Olearys restaurang. Vi njöt av den goda maten och en något märklig servitris tyckte att vi var ”gulliga”. Kvällen var skön och flickan är ung.

 

Igår, torsdag, var ändå den bästa dagen om jag blir tvungen att välja en av alla dom. Vi gick upp skapligt och vi hade, efter några om och men, bestämt oss för att hyra cyklar och cykla downhill.

Sittliften upp med cyklarna och sen var det bara att ta sig ned genom de uppkörda/byggda slingorna nedför fjället. Det var riktigt riktigt kul. Lovisa gjorde några intressanta vurpor. Hon vågar stå på lite mer än mig så det var väl resultatet :) Några blåmärken men framförallt riktig kul:)
Vi blev duktiga och vågade mer och mer. 

På kvällen var vi hemma och hade det gött. I morse, fredag, började dagen med en löpning nästan upp till toppen igen och sen bar det av hemåt efter att ha städat iordning i lägenheten. Tack för jätteroliga dagar med dig och alla skratt som vi hamnat i. 

Nu har vi haft en rolig hemresa och jag tycker som vanligt att tiden alltid går för fort när vi två åker bil. Lite lättare än förväntat.

/P

 

 





Kom ihåg mig

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback