Bästa vän - Tack för att du är du

 
 

Hej på er!

Tisdag och klockan är halv 8, och jag är ensam för första gången på två veckor. Det känns så konstigt och jag tror minst sagt det varit bland de två snabbaste veckorna i mitt liv, hon kom ju nyss? Men nu sitter hon på ett flygplan påväg till andra sidan jordklotet, men vilka dagar vi haft, jag och min bästa vän Channa :-)

 

Igår hade vi vår sista kväll tillsammans och vi gick en power walk precis när jag kom hem, uppskattar dom mycket, gå, prata och få luft. Efter det bytte vi om och gick till en restaurang, Frida, en av mina favoriter hittills. Vi åt förrätt, main course och efterrätt. Drack rosévin och hade det bra. Vi pratade med en manager och blev bjudna på tequila som vi kastade över i våra vattenglas när ingen såg. Hehe, att vattnet stank sprit sen hoppas jag han inte tänkte på. I alla fall blev vi rätt bra vänner och när vi skulle gå gav han mig ett VIP kort, så numera har jag och alla mina vänner 15% på allt och om jag ringer innan ska han fixa specialare. Hur nice är inte det, kontakter är trots allt grymt.

 

Påvägen hem gjorde vi två stopp, först vid 4D teatern, skulle vi lägga pengar på en 7 minuter lång film i 4D? hmm, men vi gjorde det, eftersom vi kikat in stället i två veckor nu och det var definitivt värt pengarna, jag tjöt av skratt! Skrek högt och det var så pinsamt att komma ut ifrån salongen efter filmen där bara jag och Channa suttit och galskrikit. Men det var så befriande och jag tror verkligen jag behövde det, saknat känslan av att döskratta. 

Andra stoppet blev våffelbaren. Jag vet att det låter sjukt, direkt efter trerätters. Haha. Men det var så himla gott och absolut värt det med. Jag säger som Linnea, mat har ju trots allt blivit en av mina största hobbies nu mera.

 

Sen gick vi i alla fall hem och såg sista delen på 50 shades of grey, somnade gott bredvid varandra.

Imorse ringde klockan strax efter 7 och jag och Channa började dagen med en morgonpromenad runt golfplanen här i PlayaCar, det var en kall morgon men så galet vacker. Hem och åt fruktsallad till frukost, ett sånt bra ”avslut” som det bara kan bli. Lite tårar och kramar innan jag fick springa iväg till jobbet.

 

Men Channa: Tack för två underbara veckor. Tänk vad du har hunnit med, sola och bada, springa ett lopp, varit i djurparken, vattenparken, åkt ziplines, provat alla möjliga restauranger, shoppat, badat med delfiner, varit i Cancun, Isla Mujeres, varit på 25 kronors bio och sen hunnit sova och vila på det. Och speciellt jag har fått umgås, skratta och kramas med dig! Tack för allt och för att du är så lätt. Jag har inte oroat mig något för dig och är så tacksam för att du är anpassningsbar och flexibel. Du är bäst. Ses snart igen, puss och kram

 

/Lovisa

 





Anonym
02 February, kl. 06:49 | Blogg;

Fina fina du! Längtar redan tillbaka ❤️

Kom ihåg mig

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback